A teszt elkészítéséhez - a hospitálási tapasztalataim alapján - a gyakorló tanárok között is népszerű, magyar fejlesztésű Redmenta on-line alkalmazást választottam. A program felülete elég felhasználó barát kialakítású, így bár súgó menü nem tartozik a fejlesztéshez, a menürendszer és a hibaüzenetek révén egész könnyedén elsajátítható a használata. A lehetőségek teljes körű feltérképezéséhez azonban nem árt információk után böngészni az interneten.
A program előnye, hogy segítségével tesztlapokat készíthetünk, amelyeket a feladatlap beállításától függően, akár anonim módon, az általunk megadott direktcím (saját elnevezés) beírásával tölthetnek ki a tanulók; vagy akár bejelentkezés után az applikációban kialakított csoportba rendelve saját nevük alatt oldhatják meg az általunk elkészített feladatokat. Az anonim esetben, vagy órán töltessük ki velük, hogy később a kitöltés időpontja szerint megismerhessük az osztály eredményét, ami alapján diagnosztikai, vagy szummatív értékelési céllal képet kaphatunk az aktuális ismereteikről a teszt által lefedett témakör vonatkozásában. A másik lehetséges alkalmazás direktcímmel történő megosztás esetén, ha otthoni gyakorlásra szánt feladatsort készítünk, és szinte kizárólag a tanulók önálló tanulásának segítése a célunk a sorokkal és nem szeretnénk a megoldások sikerességéből következtetéseket levonni. Természetesen ez utóbbi esetben is látjuk, hogy az adott időszak alatt összesen hányszor töltötték ki a tesztet.
A feladatlapok megoldásához a kitöltéssel kapcsolatosan több paramétert beállíthatunk: mennyi idő alatt kell kitölteni, hányszor lehet kitöltenie egy próbálkozónak, az eredményt azonnal megnézhesse, vagy csak a pontszámot lássa és a jóváhagyásunk után lássa a javított megoldásokat, vagy az eredményeit se lássa. Továbbá korlátozhatjuk a feladatlap kitöltését egy adott időszakra, két perc pontossággal megadott időpont közé korlátozva a megoldhatóságot; ha többször szeretnénk egy feladatlapot különböző, pl. egymást átfedő időszakokban elérhetővé tenni, akkor könnyedén "klónozni" is tudjuk a feladatsort és más beállításokkal is elérhetővé tehetjük.
A feladatlapokat hétféle típusú feladat tudjuk felépíteni: feleletválasztós (egy vagy több jó válasszal), igaz-hamis, kifejtős, rövid válasz, párosítós és sorrend. A feladatlapok létrehozásának sajátossága, hogy a publikusságot az egyes feladatoknál kell beállítani. A feladat szerkesztőjének hatáskörébe utalja, hogy az egyes feladatok egy oldalon görgetéssel elérhető módon helyezkedjenek el egymás alatt; vagy új oldalon a <Tovább> gomb megnyomásával legyen elérhető. Ezt a tördelést a baloldali, feladatok címkéit/rövid leírásait tartalmazó blokkban oldaltörés beszúrásával és megfelelő helyre húzásával tudjuk beállítani.
Az alkalmazás előnye, hogy mások által készített feladatlapokat is tudunk keresni és el is menthetjük őket egy saját mappába, ahonnan bármikor elő tudjuk keresni a feladatlapokat; mások által készített feladatokat pedig közvetlenül beépíthetünk a saját feladatlapjainkba (ilyenkor figyelni kell arra, hogy a szerző általi későbbi módosítások beépülhetnek a mi feladatlapunkba is). Idegen szerzős feladatlapokat a felső menüsorban, feladatokat a feladat készítése során a jobb oszlopban tudunk keresni.
Az online teszt 9. évfolyamos tanulók másodfokú függvények témakörének elsajátításához szükséges előzetes ismereteinek felmérésére szolgáló diagnosztikai célt szolgáló teszt, amely az alapvető függvénytani fogalmak ismeretét, illetve tartalmaz már elsajátított ismeretekre vonatkozó feladatokat a lineáris és az abszolút érték függvény témaköréből is. A tesztben párosítós, rövid kifejtős és több jó válasszal rendelkező feleletválasztós példák szerepelnek.